Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Vendégszerzés a szempillaépítő pálya elején – őszintén a nehéz indulásról

Vendégszerzés a szempillaépítő pálya elején – őszintén a nehéz indulásról

Amikor elvégezted a szempilla stylist képzést, még tele voltál lelkesedéssel, tervekkel, Pinterest-es moodboarddal és természetesen egy doboz friss csipeszkészlettel. Aztán jött a valóság:

  •  egy–két ismerős vendég,
  •  sok szabad időpont,
  •  és az érzés, hogy „vajon másnak is ilyen nehéz az elején?”

Igen. Ilyen. És teljesen rendben van.

 Kezdjük a legfontosabbal: nem vagy egyedül

Az első néhány hónap – sőt, akár az első év – nagyon hullámzó lehet.
A vendégszerzés nem varázslat, és nem is szerencse kérdése, hanem tudatos építkezés. És ez idő.
A legtöbben nem egy hirdetéssel robbannak be a köztudatba, hanem apránként, szájról szájra, sztoriról sztorira, fotóról fotóra.


 Az első 5–10 fix vendég: mikor jön el ez a pont?

A tapasztalataim és a kollégákkal folytatott beszélgetések alapján a rendszeres vendégkör kb.
3–6 hónap után kezd kialakulni – de csak akkor, ha közben folyamatosan kommunikálsz és dolgozol érte.

Mit jelent ez?

  • Tartalmat gyártasz még akkor is, ha kevés a vendég

  • Minden egyes munkát lefotózol – igen, még a modellekét is

  • Kérsz visszajelzést, véleményt, story-megosztást

  • Ráépítesz arra a 2 emberre, aki már ott van


Hirdetés vagy ajánlás?

Mindkettő működik – csak nem ugyanúgy.
A szájról szájra terjedő vendégkör értékes, de lassabb folyamat.
A hirdetés gyorsabb, de ha nincs mögötte bizalom, akkor érdeklődő lesz belőle, nem időpontfoglalás.

  • Ha még nincs sok munkafotód: posztolj „behind the scenes” tartalmakat
  •  Mutasd magad, a stílusod, az eszközeid
  •  Reels vagy TikTok? Naná! Az emberek arcot akarnak látni, hiszen manapság a legnagyobb bizalomépítő eszköz a szakember arcának és hangjának megjelenítése. 

Hogyan szerezz vendégeket, ha még alig van mit megmutatni?

1. Készíts kulisszafotókat! Nem csak az előtte–utána számít. Az asztalod, a lámpád, a ragasztód – ezek is mesélnek rólad.

2. Mesélj magadról! Egy bemutatkozó poszt a sztoridban vagy feeden csodákra képes. Az emberek kapcsolódni akarnak.

3. Dokumentáld a tanulást! Mutasd meg, miben fejlődtél, hogyan változott a technikád. Ez nem gyengeség, ez út.

4. Dolgozz modellekkel, de kérj őszinte véleményt! És ezt a véleményt bátran tedd ki posztba.

5. Légy jelen a közösségi médiában! Legalább heti 3 poszt, napi 1–2 story, és ne félj hasznos tartalmat megosztani. Az edukáció bizalmat épít.


 Mi van, amikor elfogy az erő?

Ez is teljesen normális.
Valószínűleg lesz olyan hét, amikor azt érzed: „Ez most nem megy. Talán nem kellett volna belevágnom.”
Ilyenkor segít:

  •  ha visszanézed, honnan indultál

  •  ha beszélsz más pillásokkal (akik őszinték)

  •  ha új célokat tűzöl ki: „1 új vendég ezen a héten”, „1 reels kiposztolása”, „1 vélemény bekérése”

És tudod mi a legnagyobb motiváció?
Amikor az első visszatérő vendéged azt mondja: „Most is pont olyan szép lett, mint múltkor.”

Tipp: tarts egy motivációs mappát a telefonodon. Vendégvélemények, jól sikerült munkák, bátorító üzenetek – ezek fognak átlendíteni, amikor jön a holtpont.


 Záró gondolat:

Nem attól leszel sikeres pillás, hogy egy hónap alatt tele vagy időpontokkal.
Hanem attól, hogy kitartasz, fejlődsz, és hétről hétre építed magad.
Ez egy bizalom alapú szakma. És a bizalom mindig időt kér.

Ha csak 3 vendéged van – adj nekik mindent. Ők fognak másik hármat hozni. És így épül a karriered. Szálanként.


Ha szívesen olvasnál még hasonló tapasztalatokról és tanácsokról, iratkozz fel a hírlevelünkre vagy nézz körül a LedLashes blogon!

 

Kapcsolódó tartalmak

Az oldal tetejére